@article { author = {سالاری, محمود and اسفندیار, علیرضا and نجفی, امین}, title = {}, journal = {High Speed Craft Engineering}, volume = {16}, number = {50}, pages = {12-27}, year = {2017}, publisher = {IHUO}, issn = {2423-3668}, eissn = {2783-4468}, doi = {}, abstract = {}, keywords = {Surface-Piercing Propelles,High-Speed Boats,Experimental Investigations,Numerical Simulations}, title_fa = {مروری بر مطالعات عددی و تجربی در حوزه هیدرودینامیک پروانه‌های نیمه‌مغروق}, abstract_fa = {پروانه‌ی نیمه‌مغروق یک ابتکار بدیع و نو در زمینه‌ی شناورهای تندرو است که به علت سرعت بالای آنها و مقاومتی که در برابر پدیده‌ی مخرّب کاویتاسیون دارند در سال‌های اخیر مورد توجه طرّاحان قرار گرفته است. طرّاحان می‌بایست در طرّاحی هیدرودینامیکی این نوع پروانه‌ها، پارامترهایی همچون قدرت مانورپذیری بالا، پایداری شناور، سرعت دورانی بالای پروانه را که همگی مورد علاقه‌ی صاحبان و کاربران شناورهای تندرو می‌باشد، مدنظر قرار دهند. به این دلیل، در زمینه‌ی طرّاحی این نوع پروانه‌ها، کارهای تحقیقاتی تجربی و عددی زیادی انجام گرفته است. هدف این تحقیق، مروری کلی بر تحقیقات پیشین صورت‌گرفته در زمینه‌ی طرّاحی و تحلیل‌های هیدرودینامیکی پروانه‌های نیمه‌مغروق می‌باشد که به صورت تئوری یا عددی انجام گرفته یا به صورت تست تجربی بوده است.}, keywords_fa = {پروانه‌ی نیمه‌مغروق,شناورهای تندرو,یافته‌های تجربی,شبیه‌سازی‌های عددی}, url = {https://mst.ihu.ac.ir/article_200328.html}, eprint = {https://mst.ihu.ac.ir/article_200328_c778a9b92eeeb4f17ec9e2dc27529a4f.pdf} }