Investigating solutions to increase the power of internal combustion engines from a theoretical and efficient Comments

Document Type : Review

Author

University of marine imam Hossein (as)

Abstract

Internal combustion engines have a special importance and place in the transportation industry as generators of propulsion and the beating heart of vehicles. In recent years, according to global conditions and laws on environmental requirements and energy efficiency, is one of the priorities of manufacturing companies and optimization of these engines, Maximum use of the capacity of a product with high productivity and optimal fuel consumption; Therefore, the issues of power, torque and fuel consumption are more important than other engine components. To maximize the capacity of an internal combustion engine produced or upgraded, two proposed solutions are considered. The first solution is to study and study the geometric parameters of the engine and redesign it in terms of dimensions. The second solution is to study the technical components (main parameters) of the engine and calculate the solution to optimize them, which is possible with minor changes in some non-main parts of the engine. In this article, by reviewing and reviewing articles, books and resources related to specialized workshops and conferences presented in this field, These two solutions are discussed theoretically from two perspectives of increasing engine power and engine output efficiencies and after reviewing each, solutions and suggestions to increase the power of these engines are provided.

Keywords

Main Subjects


[1] Isotta frachini, manual and operation motors, 1990
[2] محمد مرادی، مقایسه موتور بهینه‌شده سیتک 820 و سیتک 620 از منظر فشار هوای ورودی و فشار تزریق سوخت، همایش بهینه‌سازی، دانشکده شناوری حضرت جوادالائمه(علیه‌السلام)، چالوس، 1394
[3] کارگاه تخصصی ارتقاء توان موتور، ششمین همایش ملی شناورهای تندرو، زیباکنار، 1398
 [4] حسن ندیمی، پژوهشکده علوم و فناوری خودرویی
[5] مجید عرب و همکاران، تحلیل و بررسی سیستم هوارسانی خودروی دیزل سنگین با استفاده از نرم‌افزار فلوینت، همایش ملی دانش و مهندسی برق، کامپیوتر و مکانیک ایران، 1395
[6] مؤلف: ام.کا. ریازانتسف، مترجم: مهندس حسن ندیمی، طراحی و ساختمان موتورهای دیزل سنگین بهینه‌شده با پرخورانی (سوپرشارژینگ)، ۱۳۸۳
 [7] محمد مرادی، بررسی اثر فشار برگشتی سیستم اگزاست در توان و گشتاور موتور شناورهای تندرو، چهارمین همایش ملی شناورهای تندرو، تهران، 1396
[8] مبانی مهندسی موتورهای احتراق داخلی، تألیف:Willard W.Pulkrabek، ترجمه: دکتر سپهر صنایع، انتشارات دانشگاه علم و صنعت ایران